Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 13 maj 2011

Heja Finland!

Gårdagens Finland- Ryssland match var fin. Finland tog segern 3-0. Granlund var min favorit, eftersom hans mål var så fint. Målvakten var ju nog förstås också jätte bra! Skulle fara till Hankens festlokal och kolla på matchen, men blev hemma istället och packa, fixa naglarna och tvätta byk. Allt sådant där viktigt, heh. Men ja, detta var allt jag hade att säga om ishockey. Eller kanske rättare sagt, jag håller spekulationerna och analyseringarna för mig själv.  :)

Lite konstig är jag nog när jag vaknar 06.15 på en lördag morgon, väntar på att husbolaget skall slå på strömmen, så att jag kan tvätta mer byk kl. 07.00. I varje fall har min morgon varit riktigt härlig hittills. Tagit en lång varm dusch, tvättat byk, knäppt på kaffet och vägt mig. Efter förra veckan som jag tillät mg äta allt som jag hade lust med och minskad träning var jag lite orolig över vad vågen skulle visa. Men som tur visade den just vad jag ville. Fint fint! Jag närmar mig min tävlingsvikt, om jag inte nästan kunde säga att jag nu är i en ganska bra tävlingsvikt för mig själv. Mindre kunde jag väga, men i mitt fall kan det vara lite riskabelt att minska...

Nu skall jag läsa lite på marknadsförings- tent som jag har kl. 09.00 !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar