Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 5 april 2012

Snäppet djupare

När mitt liv känns stabilt och bra, händer det oftast något. Jag väntar inte direkt på något negativt, men på den senaste tiden har jag märkt att något är på gång. En sak i taget kommer upp och plötsligt är hela livet upp och ner. Hur kan det gå så? Lever jag verkligen på så svag is? Stöter jag bort verkligheten och lever i en drömvärld? Är det verkligheten som kommer fram när jag känner mig medveten och mottaglig över allting runt om kring mig? Saknar jag något från mitt förflutna eller är det något jag inte gått igenom från mitt förflutna ännu?

Hur kan jag plötsligt bli så osäker över mina val och beslut när jag en dag tidigare varit bergsäker om dem.
Vid tillfällen som dessa, önskar jag bara att någon skulle visa mig den rätta vägen. För den hittar jag inte själv, och jag har svängt redan alltför många gånger åt fel håll eller valt fel vägsjäl.

Jag är inte en dålig människa, jag vet inte bara alltid vad som är "the right thing to do".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar