Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 29 april 2012

Dagens saldo: två perfekta träningar

Förmiddagens träning började underligt bra. Dagens första uppvärmnings löpkilometer gick på 5min. Jag hade räknat med att känslan skulle vara usel och pulsen hög.
Inte idag. Pulsen var låg, benen lätta och fiilisen i top. Jag tänkte direkt på att jag kanske ändå borde ha farit och tävla, men gav den tanken 10 sekunder och började förbereda mig mentalt inför dagens hårda pass. 3x1000m+3x500m+4x300m. Korta drag, men med lite hårdare tempo. Uppvärmningen gick bra och sedan körde jag igång. Första draget gick 9sekunder hårdare än planerat och kändes dessutom bra. Pulsen hann sjunka riktigt rejält, då vilan var mellan de första dragen 3minuter. Bra så. Varje drag blev hårdare och benen kändes ändå  hela bra tiden fräscha, förutom under det sista draget, där jag drog de sista 150 metrarna hårt.

Kvällen lugna länk var underbar. 10km lugnt och inget annat. Janina var med och solen sken. En perfekt avslutning på denna träningsvecka.

Denna vecka: 160km löpning.
Innehåll: 3 hårda träningar, en snabbhets träning, strechning, 4x jumppa, crosstraining (bara för att  jag inte är skadad och kan göra det med glädje)+ 1massage.
Och ja.. Jag skulle ha klarat mig bra på tävlingarna idag. Kollade just resultaten. Lite bittert, men bara lite. Min träning var så bra, så jag skall inte klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar