Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 23 april 2012

Bra dag

Jag mår bra. Har koll på det mesta. Saknar dock mina vänner i Helsingfors. Sommaren blir bra, eftersom då skall jag vara där. Nu är det kul att vara här i Vasa, men Helsingfors är ändå Helsingfors.

Det är fint att ha en möjlighet att bo på två olika ställen, men det är nog jobbigt också. Att försöka kombinera och hitta tid till allting är svårt. Därför är min plan att inte stanna i Vasa alltför länge mera. Några år kanske?

Idag skall jag träna bra och plugga. På kvällen skall jag gå på LadyHanks ost och vinkväll och sedan möjligtvis till Ollis på en sväng. Får nu se om jag orkar. Det känns bara att det skulle göra gott för mig att göra något annat också än bara träna och plugga. Har inte varit ute sedan början av december och inte skulle jag nu heller festa, men att bara fara ut och möjligtvis dansa och mingla.

Nu skall jag planera de kommande veckoslutens tävlingar. Kul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar