Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 16 april 2011

God morgon

Nu har jag åtminstone tankat inför tävlingen. Jag åt igår på middagen, kvällsmaten och idag på morgonen lite mer än vanligt. Då jag löpte Lidingöloppet kl. 9.00 med en Gainomax i magen, flöt inte loppet alls bra. Största orsaken varför det inte kändes bra, är de enorma backarna och dessutom hade jag ju mina ben nästan av vid det skedet..

Nu är situationen annorlunda. jag har verkligen löpt lugnare de lugna länkarna. (Inte ännu helt tillräckligt lugnt) Men då jag fick min Garmin, har jag börjat verkligen löpa med mycket låga pulser. Förut försökte jag bara få min puls över 140 och sedan hålla den under 165. Det visade sig att min fart är då alldeles för hård, och att löpa lugna länkar med 165, är inte riktigt optimalt. Haha

Nu hoppas jag verkligen att min mage klarar av mitt morgonmål. Loppet är om fyra timmar, vilket borde vara tillräckligt för att smälta ner 2 bröd, gröt och jugge. Jag är inte super mätt eller något, så de borde väl vara en bra sak.

Jag tänker löpa mitt eget lopp. Jag tänker inte försöka hållas med någon. 5 första km hårt, men avslappnat och sista 5km i en accelererande fart. Jag är ute efter ett bra lopp.

Jag hör av mig efter tävlingen, ha det riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar