Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 11 april 2011

Back in Finland

Jag har skrivit blogg inlägg, sparat dem på min dator och planerat att jag sätter in dem då jag igen  har möjlighet till internet. Men det får visst bli. Nu är jag i Vasa, vilket är rätt skönt. Det var en ytterst bra idé av mig att komma till Finland här i mellan, eftersom nu kan jag analysera mitt läger och fundera på vad jag borde ha gjort annorlunda eller bättre. Det är många saker som jag har lärt mig under lägret, och det är egentligen saker som jag har först nu fattat, då jag kommit hem till Vasa.

Det är skönt att veta, att jag får åka tillbaka redan inkommande måndag, och sedan göra ett ännu bättre läger än det första. Det viktigaste sakerna vad jag måste komma ihåg är att komma ihåg att löpa tillräckligt långsamt mina lugna länkar, även om pulsen är låg och benen känns lätta.

Jag beställde äntligen en Garmin Forerunner 110! Yes! :) Dessutom köpte jag ett par nya skor, fastän jag kommer att få precis likadana om en stund. Men vad kan man, om jag behöver skor nu kan jag inte vänta. Det var bra att jag skaffade skorna, eftersom mina fötter hade börjat verka på ett oroväckande sätt. Efter en dags vila (resedag), en 38min söndagslänk och ett hårt måndagspass känns benen och fötterna riktigt bra.

Så ljuvligt att få löpa igen lite mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar