Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 28 april 2011

28.4

Hejsan!
Idag cyklade jag 40km på morgonen och 15km på kvällen. Jag har börjat lära mig tekniken och har dessutom allvarligt tänkt på en sprint triathlon... Det skulle vara super kul, men de passar väl inte riktigt med i tävlingssäongen.. :P hehe..

Det är kul att märka att man utvecklas i cykling, fast jag cyklat ganska lite...
Imorgon skall jag löpa 8km hårt. Det blir bra, men måste hålla mig i den rätta farten. Drog lite väl hårt på onsdag, och sedan hart jag cyklar ganska mycket denna vecka som också är en annan belastning för benen..

För första gången känns det att jag kunde löpa den hårda länken lite lugnare än den planerade farten. jag skall nog ringa till Kimmo imorgon före jag far...

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar