Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 13 april 2011

14.4.2011

Sov gott, är nu som tur utvilad. Igår kändes träningarna tunga, fastän farten var rätt långsam. Snart ska jag på mitt första träningspass och därefter lite skola och sådant. På eftermiddagen blir det drag- träning. Det blir kul! :) Borde förresten snart få min Garmin klocka. Hoppas den hinner komma före jag far till Grankulla, dvs, i morgon...

Jag gick förresten ner 2.5kg på första lägret. Det var en riktigt trevlig överraskning, eftersom jag minskade inte på kolhydraterna och höll träningsmängden normal. Det enda jag gjorde är att jag minskade på fett- intaget och slutade äta sent sent på kvällen. En helt hälsosam diet. Denna vikt är jag helt nöjd med. Den får duga.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar