Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 15 februari 2011

träna, äta, vila, njuta, springa springa....

jag älskar att springa, och jag hatar när jag inte får springa normalt. nu räcker halv löpandet. jag vill börja springa morgon och kväll igen. jag tänker löpa sommarens tävlingar så helsikes hårt, och det kräver att jag skall springa, och inte cykla eller crossa eller något dylikt. förstås kräver det ju att benen håller. men snälla snälla nån, låt mina ben hållas i skick, så ja får löpa normalt igen. jag är frustrerad då jag inte kan träna normalt. träningsmängden är i skick, näringen, sömnen, vilan, psyket... allt annat är för en gångs skull i skick, kommer inte ihåg när jag senast skulle ha varit såhär balanserad. typ aldrig?
jag vill satsa 100%, och jag är nog nära 90% redan. förra året var det kanske 70%. vad jag skall förbättra på är, att jag skall börja strecha mera och sedan lyssna på kroppen. förut var denna lista myyyycket längre.

snälla ben, jag ber er att hållas hela! ja lärde min läxa, dvs. lyssna på kroppen. det har gått 1.5mån sen jag fick börja löpa. dom verkar ibland, men vilken löpare skulle inte ha krämpor ibland?

imorgon ringer jag till kimmo och snackar allvar. det känns att jag är redo på att löpa normalt igen. morgon, kväll, morgon, kväll, kväll, morgon kväll, morgon kväll... <3 <3 <3 bara ibland något annat...

min tid på 3000m 10.00.15 min tid jag önskar jag kunde komma under nästa vs; 9.59. det tänker jag satsa på. jag är i halv skick, men nu fanken skall jag löpa under 10min! min dröm är ju att jag skulle löpa vackert under 9.50, men det är lite väl mycket att be, pga av mina skador... :'( jag gråter blod...

men jag måste komma ihåg var jag står. en vintersäsong bakom, förbättrad 3000m tid, skador i båda benen, satsning på 10 000m junior em nästa sommar och kalevan kisat. nu skall jag inte skina, nu skall jag träna tålamodigt och inte vara missnöjd. jag närmar mig sommaren med hård fart, och inget får förstöra sommaren. hall fm... jag kör så hårt jag kan, vinner dom jag skall vinna, äter vilar, sover, sedan junior fm, och därefter en lååång träningssäsong, där allting är möjligt... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar