Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 13 februari 2011

nära ögat

Solen skiner, och nu känns allting rätt fridfullt. Morgonlänken kändes bra, förutom att jag tänkte bli under bilen. Det har aldrig varit sådär nära. Usch. Jag sparng i en chocktillstånd till butiken. Det var verkligt skrämmande. Det fina med situationen var att mannnen men bilen och babyn på framsätet stannade och frågade om jag var okay. Shycsst! Det räddade hela situationen. Tack för det!

Veckans tränande har gått riktigt bra. Torsdagens träning som skulle vara "3000m-vauhdin hakua" blev till en "nopeus-treeni". Hade för mycket krut i benen, och kunde inte bara slappna av, och löpa tillräckligt lugnt mina drag. Någon gång misslyckas man, men jag tycker det ändå var en riktigt bra träning. Annars har mina träningar gått så som de skall. Lite extra förstås, men så är det alltid. Idag skall jag ha min favorit träning. 5*1000m drag. Det är det bästa!

Igår var vi och äta med Lari i Il Banco; det var riktigt mysigt. Efteråt träffade jag kompisar, planerade fara till krogen för en sväng, men orkade inte köa. Det skulle ha varit trevligt att dansa. Nån annan gång sen. Ja, när? I april kanske? :P

Jag skulle vilja ha något gott och inte göra på projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar