Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 6 februari 2011

Brunchen var super! Där var allt möjligt gott och allt möjligt gott åt jag också. :) En rolig överraskning inträffade när jag skulle betala för brunchen. Receptionisten talade om för mig att den är redan betald. Kära papi hade fixat det. Tänk vad omtänksamt! Han är så snäll. Tack pappa! 

På hemvägen stannade Lari och jag i Carlings bara för att kolla utbudet på rea-kläderna. Det blev inga rea-kläder, men ett par alldeles ljuvliga Levis jeans för mig, ett par chinos och en acne t-shirt för Lari. Söndags shopping är trevligt. Vi hade hela butiken för oss själva, så jag kunde i lugn och ro beundra min snygga pojkvän då han provade kläder. Väl hemma måste jag redan äta för att kunna sedan senare fara på ett långt träningspass. 1.5h:s cross training, statiska muskler + 1h:s strechning. Allis sällskap piffade upp hela träningen. Det var så kul att hon vad med på wsc. (Wasa Sports Club) jag tränar nu en hel del där, eftersom benen inte ännu klarar av så mycket löpning. Korten dit är dyra, men som tur ville ägaren Janne Kronman stöda min idrottskarriär. Tack för hjälpen, jag uppskattar det!

Imorgon blir det morgonspinning/ cross för mig. På kvällen skall jag dra en 45min länk för HankSports, alltså en club för sportintresserade hankeiter. Det blir kul oc se hur många som dyker upp. Nu skall jag försöka göra något smart, som exempelvis kolla upp veckoslutets tävlings alternativ. 3000 är sträckan, men staden okänd. ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar