Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 5 februari 2011

Tävlings- och Runebergsdag

Jag vaknade idag 4.30 och var färdig på att stiga upp. Som tur fick jag ändå sömn på nytt och vaknade tillslut 8.30. 8h sömn är riktigt bra. Jag är nöjd. Värre var det förra natten 5.5h. Jag kämpar med att sova mycket, men jag får inte bara sömn alltför lätt. Dåligt dåligt...

Men i varje fall. Denna morgon och förmiddag har varit riktigt trevlig.  Lagade gröt, kaffe och goda smörgåsar till Lari och mig till frukost. Morgonlänken var speciellt rolig idag, eftersom jag fick njuta av Lars sällskap en del av länken. Jag sprang och han cyklade. Han skulle ha haft match idag, men han är olyckligtvis skadad så han for istället och cykla och  gymma till ishallen. Matchen börjar kl. 12.00, funderar allvarligt om jag borde fara och kolla på den eller bli hemma och vila. Tävlingen är viktigast. En bil skulle rädda situationen. :) 

Ett annat problem är hur jag skall komma till Botnia hallen idag. Det är typ 6km dit, vilket betyder att jag kunde lätt springa dit. Men det känns lite jobbigt att löpa med alla tävlingssaker på ryggen. Hoppas någon snäll  person skulle kunna ge mig skjuts dit. Taxi blir det säkert hem. Tråkigt.

Jag och Lari firade Runebergsdagen igår med Runebergstårtor. Jag tror jag nog äter en till idag efter tävlingen, om jag bara får tag på en.

Nu måste jag strecha lite, så att jag kan lyfta på benen på kvällen! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar