Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 4 februari 2011

En fin dag idag

Ja har länge försökt börja en blog, men nu e ja tillräckligt motiverad för att börja. De finns många orsaker ti de, men kanske den viktigaste e att ja fick min första ordentliga sponsor idag. JIHUUU! Dom ringde o sa att ja e nu vald ti Patrols stall. De betyder alltså att ja kommer att löpa hedan efter i asics grejer, vilket passar mej utmärkt, fö de mitt favorit märke! Nu måst ja bara kolla me Viipurin Urheilijat, fö dom planera väl att ja sku gö kontarkt me Nike, som gör samarbete me VU.

Annat roligt e att de e tävlingar imoron i Vasa. 3000m ska ja löpa. Lite kort, men ja tror de blir bra, trots mina ben e lite sjuka. Värre har det varit! :) Ida ska ja bara träna riktigt lugnt. Planen var att ja sku springa en snabbhets träning ida, men kroppen säger nu att ja ska LADDALADDA, för morgondagen. Ladda it is then! Kimmo Knaapi (min kära tränare) e den bästa! Han kan sin sak o ja e jätte tacksam att han e min tränare.

Några andra som ska ja hedra nu i mitt första inlägg är min pappa, storasyster och min kära pojkvän samt mina bästa vänner. Dom e nu int i nån viktighetsordning (fö de  omöjligt.)  Pointen e här bara att ta upp personer som jag älskar och personer som stöder mj.

Nu far ja ti skolan o göra på ett logistikarbete med Marta o Josse. Kul att se vänner, mindre kul att göra på projekt. Bis bald!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar