Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 6 februari 2011

dagen efter en lyckad tävling

Tävlingen gick bra. Sluttiden blev 10.00.15 på 3000m, vilket betyder att jag bättrade min tid med typ 8sekunder. Det roliga är ju att jag inte har sprungit mycket, utan vattenlöpt och cyklat hela vintern. Benen är nu sjuka, pga. gårdagens hårda mondo- underlag och spikare. Så dagens 15km länk blir nu då ti 1.5h cykling och crosstraining. Det blir riktigt bra.

Gårdagens tävling var helt annorlunda än vanligt. Jag brukar tävla med taktik och förstånd, men igår följde jag bara blint med de andra 3000m löparna. Det visade sig vara riktigt bra och nyttigt att någon gång bara testa sådär. Efter mitt lopp sprang jag hem från Botnia-hallen som cool-down. Det blev aningen långt och tungt med alla saker på ryggen och det snöiga vädret, men jag tänker alltid på Teemu Selänne då ja gör något dylikt. Han cyklade  alltid till träningarna och tillbaka året runt, och de var inte någon kort väg det! (jag kommer inte exakt ihåg hur lång vägen var, men den lät grym även i en långdistansarens öron) Kanske det var därför han kom så långt med sin karriär? :P I varje fall så tränar det upp fysiska grundkonditionen och huvudet.

En liten notering från gårdagens kväll. Efter tävlingen for jag ut med Lari och hans kompis Johannes. De var i farten redan då jag kom hem, men jag tog det lugnt.Vi umgicks med både Laris och mina vänner, vilket var roligt. Det speciella var att jag drack ett glas Dom Perignon (2006) och  ett glas Crystal igår. (kommer inte ihåg från vilket år) Jag kunde inte bara tacka nej. Dryckerna var lätta och riktigt frecha till smaken. Jag är ingen vinexpert, men min bekant som vet mycket om viner säger att man kan alltid säga ens egna åsikt angående viner. Så ni kommer att få höra mina trevliga små åsikter om viner. Var beredda!

Nu skall jag googla vad experter säger om dryckerna, och sedan skall jag förbereda mig till brunchen.


pussar och kramar, Ninni

P.S: Aaah, köpte igår en alldeles ljuvlig beige Marlene Birger Alpacha-tröja från Vasas typ "one and only" boutique.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar