Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 11 januari 2013

Löpning

Igår kväll sprang jag min bästa träning någonsin. Jag är fascinerad och så lycklig. Kroppen går lite i övervarv, så jag har inte sovit så hemskt många timmar. Det stör mig inte så mycket, eftersom det är veckoslut och jag har endast två lätta länkar idag och en lång imorgon. Jag hinner sova på dagen och nästa natt.

Angående hallsäsongen. Jag kommer att springa 2-3 tävlingar, max 4. Det skulle vara roligt att tävla mera, men det är inte helt optimalt nu för mitt träningsschema och min sträcka att satsa på en hallsäsong.

Ha en toppen lördag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar