Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 10 januari 2013

Hanken+löpning

Jag skulle allra helst nu bara träna, men studera måste jag. Enligt mig själv. Det känns nu lite jobbigt, när träningen tar väldigt mycket tid och skolan lika så. Men jag tillåter mig själv att studera i en långsammare takt. Konstigt nog, har jag ändå denna höst och vinter studerat mera än någonsin och tränat smartare än någonsin. Får nu se vad resultatet blir. Hoppas en bra kondition och många studiepoäng. Om en vecka har jag omtentamen på en jobbig kurs, men som tur har jag ännu inga föreläsningar nästa vecka.

I morgon tar jag paus från läsandet, eftersom jag hade tent idag också och i morgon har jag en mycket tuff träning på eftermiddagen. I morgon får jag bara äta, träna, vila, äta, träna, äta, vila. Skönt.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar