Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 28 oktober 2011

Lördag

Idag känns det som en bra dag. Benen känns annars helt okei, förutom att högra vaden är lite sjuk. Jag är lite rädd om den, eftersom det är just det stället som krampade i 1.5vecka och försträcktes på sommaren. Hoppeligen är det bara ärrvävnaden som lite öppnats eller något liknande.

Jag tog det ganska lugnt igår, eftersom jag hade så mycket skola som jag måste göra. Sprang en lugn 11km länk på morgonen och sedan på dagen en 6km:s länk, som innehöll lite spurter.

Idag blev det en 3km:s morgon grej och nu skall jag då vila tills jag skall på NM-terrängkvalen. Jag har ingen stress om dom, vilket är super skönt. Jag får bara fara och köra mitt eget race. Där är många löpare, som är i ett super bra höstskick. Jag anser att min kondition inte är i topp, på grund av mina sömn problem, men jag skall nog ge allt jag har och se hur långt det räcker. Jag tar kvalen mera som en hård träning.

Efter kvalen är det igen bara helt chill. Kanske en lugn liten länk på kvällen eller sen bara strechning+bastu+simning.

Morgondagen blir också kul. Sanni och jag skall starta vår 25km:s länk imorgon kl.6.00 :D. Ingen annan förutom typ Sanni och Elina skulle göra detta frivilligt. Hahhah! Skoj! Tänk vad bra. Vi är redan klara med vår huvudträning kl. 8.30.

Nu skall jag kolla lite på delegationsval frågor. Japp, jag skall vara med i Hankens delegationsval. Rösta på mig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar