Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 27 oktober 2011

Länge sedan sist...

Tiden efter SFi-lägret har gått så fort. Det har varit lite Hanken-länkar, träningar, vänner, lägenhetssökning och lite annat smått och gott. Nu är jag på väg till Pajulahti på Junior EM-läger. Jag skulle först köra dit, men bestämde mig att jag inte orkar, eftersom det är över 4timmars bilfärd. I det här skicket skulle jag troligtvis ha somnat i ratten. Så kanske bättre såhär med tåg. Nu ligger jag i tåget mot Tammerfors, skönt.

Förmiddagens träning gick bra. Det var en lugn 15.5km i 5.25min/km fart. Mycket skönt och träningen blev ännu mysigare då Janina var med. Det är det bästa då hon kommer med på länkarna. Tiden går så fort i hennes sällskap.  I kväll tänkte jag ta en lugn 4-5km+lite strechning, bara för att återhämta mig från tågresan.

Igår var jag med Frida i Öjberget och springa. Då vi for dit, var vi båda så hysteriska och trötta så jag trodde seriöst att träningen inte skulle bli till något. Det var bra att vi tränade tillsammans så att vi kunde motivera varandra. Backdragen i sig gick inte så bra, då jag sov de 3 senaste nätterna väldigt dåligt. Som tur känns det mycket bättre.

Nu skall jag sova. hej hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar