Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 29 oktober 2011

hej på er bara

Nå jaa. Postivt är ju att löpformen är bra. Jag överraskades själv av att löpningen kändes så lätt. 2'3.5km var banan idag. Första varvet var hur lätt som hellst, tänkte öka på lite efter andra varvet, men sedan började det kännas i vaden. Bestämde mig för att fortsätta springa. Efter en stund var smärtan i vaden helt löjlig. Jag försökte springa, men det gick inte. Stannade upp, sprang, stannade, nej fanken. Vaden var inte i skick. Det kändes värre än på sommaren då den försträcktes förra gången. Denna gång krampade den inte det gjorde bara j'vlit ont. Great. Tredje plats hade jag hållit under tävlingen och det hade räckt till platsen till nordiska mästerskapen. Efter att jag stannat ett par gånger sprang Skräddar förbi. Då var jag bara ledsen, jag måste stanna. Kunde inte springa mer. Jag är glad att jag avbröt tävlingen, borde ha avbrutit tidigare, eftersom den blev ju bara värre hela tiden.

Hoppas hoppas kära Gud att vaden är i skick så snabbt som möjligt. Nu är jag ledsen och sur på mig själv. Men ja, jag är glad att formen är ananrs i skcik. Tyvärr får jag inte bara springa på en tid. Hoppas hoppas kan jag springa om en månad.

Nu sitter jag i tåget påväg till Vasa. Jag kunde inte bara stanna på junior EM-lägret, då jag inte ens kan vattenlöpa, cykla eller träna på något annat sätt. Mitt huvud klarar inte av det nu. Nu åker jag bara hem, öppnar min bästa flaska rödvin och dricker ett glas eller två. Nu får jag göra det. Jag skall ju inte träna imorgon. En vecka fullvila. Länge sedan sist... Jag tror det blir årets första 7-dagar vilopass. Tur har jag två hårda veckor under. I ställer för att ha tre veckor hårt en vecka lugnt, får de nu blir två veckor hårt en vecka vila och sedan får vi se hur det blir. Vad mysigt. NOT!

I varje fall, nu skall jag försöka njuta av att inte "behöva" träna. Whuhuh!

Ha en  bra fortsättning på lördagen. Jag skall i varjefall sikta nu bara för att jag förstäckte vaden, ännu ett steg högre till nästa säsong. Jag vilar nu. Och sedan börjar fullsatsning med inga ursäkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar