Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 20 oktober 2011

En liten notis

Jag tränar inte över nu. Om någon kanske tror det. Jag håller pulsen i styr. Jag tänker inte göra samma misstag som förra hösten. Fast misstaget skedde ju i princip vintern, våren och sommaren före hösten. På hösten skadades jag ju först. Nu är jag hel och det gör inte ont någonstans. Jag går dessutom en gång per vecka eller i två veckor på massage.

Jag har sovit goda nätter, eftersom jag börjat ta medicin till att somna in. Jag ansåg detta som ett måste. Att sporta dagligen och sova 5-6h per natt är inte en bra match. Därför tar jag nu en tid framöver dessa mediciner. Det är inte doping. Jag har kollat. Sidoeffekter? Man kan bli beroende, eller att man måste öka på mängden hela tiden. Men om ni förstår att jag har varit väldigt trött konstant den senaste månaden. Nu känns det äntligen att jag har fått vila. Före detta, levde jag på att få sova ens en natt av 7 över 8 timmar. Förra veckan var det natten före halvmaran, då jag försov mig. Annars hade jag sovit 4-5 timmar denna vecka och sedan lö -sö natt sov jag igen 5h. Jag orkar inte längre sova så lite.

Nu har jag sovit kanske 9h i tre nätter i rad. 2/3 tack vare tabletter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar