Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 3 oktober 2011

Äntligen!

Sååå skönt! Äntligen kändes benen som mina egna. Jag var riktigt stressad över dagens hårda träning. Jag inledde träningen med en lugn uppvärmning med Hankens-måndagslänk. Det kändes lätt lätt. Därefter sprang jag 4km 4.00-3.50+ 3km 3.50-3.38. Det kändes så otroligt bra, att jag inte riktigt kan fatta det nu. Det kändes som om jag joggade i en lite hårdare fart. Slutspurten var i sa 3.03 fart, vilket kändes super skönt det också. Tack kära ben att ni fungerar igen! Efter det hårda jogga jag ner i skogen. Dagens båda träningar var perfekta. Skulle inte ändra något! Super bra känsla!

Annars har dagen varit riktigt bra. Alltså jag inledde morgonen med en valfri 7km morgonlänk med bra musik i öronen. Jag är så tacksam över min IPhone. It's awsome! :)
Efter morgonlänken var jag så ivrig att åka på Upcodes företagsbesök, så fick jag inget morgonmål i mig. Hur löjligt är inte det? Företagsbesöket var otroligt inspirerande och motiverande! Jag skulle så gärna börja jobba också, men har ingen aning bara hur jag skall få det att rymmas i min vardag, då jag tränar 2ggr per dag samt studerar och dessutom försöker jag vila och se vänner...

Annars har jag fått till stånd en hel del angående sponsorering och lägenheter. Bra dag! Kan inte säga annat! Jag väntar redan på nästa skoldag och träningar! Synd bara att jag sover uselt. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar