Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 15 oktober 2011

Lördag

Idag sprang då min länge väntade halv maraton. Jag var inte riktigt förberedd på grund av många orsaker, men jag kunde inte mera skjuta upp starten till senare, eftersom det blir för kallt. Det otroligaste nog med dagens tävling var att jag försov mig. Helt bra i princip att jag fick sova, men att jag vaknar 2h före starten är väl lite att ta i. Jag som behöver 4.5h för att maten skall smälta och att magen skall kännas bra. Jag var inte ens och springa på morgonen. Nå jaa, tack vare tävlingen lärde jag mig en massa.

Sluttiden var 1.21.29 och första plats. Mera eller mindre nöjd är jag, eftersom jag fick endast draghjälp de första 8km. Nu väntar jag bara på att få springa på nytt. Under 1.20 tror jag att jag borde komma rätt lätt.

Nu först kan ja egentligen inse hur fint Sanni sprang hennes halvmaraton, eftersom jag fick lite perspektiv, då jag själv sprang idag. Fint Sanni! :)

pussar och kramar

P.S Jag var på WSC och strecha och små "jumppa" idag på kvällen. Jag är stolt! Hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar