Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 16 juni 2011

snälla fot

Jag börjar bli trött på krampen, som skulle gå om på några dagar. Det har gått nu 5 dagar. Har då varit på en massa behandlingar. Det tråkigaste är ju att jag inte får löpa, men en sak som tynger mycket är nu det att jag kan inte fara i morgon till min väns sommarstuga. Jag har väntat på det i många veckor. Det skulle ha varit okay att fara, om jag kunde träna normalt, men eftersom jag inte kunnat göra det och kommer inte att göra det på veckoslutet heller, måste jag stanna fredag natt hemma, träna 2 gånger på lördag, och sedan först åka iväg. Jag skulle ju också åka till Hangö på söndag. Hur kan jag göra det, då det finns typ ett fjuttigt gym där var man kan träna och ingen simhall. Snälla fot, var bra i morgon, skulle jag kunna exempelvis löpa imorgon kväll en max 8km länk och göra annat på morgonen och sedan på lördag kunna göra löpa ena och vattenlöpa den andra. Det skulle vara underbart. Sedan på söndag skulle jag dra en kort länk på morgonen och sedan i Hangö en lång. Då skulle min vecka vara räddad. Varför skall jag nu plötsligt ha en massa program just nu när jag verkligen borde hållas hemma...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar