Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 20 juni 2011

20.6.2012

Den hårda träningen gick mycket bra. Jag hade så mycket aggressioner, så gick det lixom ännu bättre. Passet blev ganska långt, men foten känns bra. Det finns ingen smärta, det känns bara att någon muskel i högra foten inte fungerar. Som om jag skulle ha hela tygden på fotens inre sida. I varje fall. Hangös gym är jag riktigt nöjd med. Deras cross- trainers klarade av den hårda träningen utan några underliga ljud eller knakande. En poäng för Steel Studio!

Kvällens träning blir ett lugnt pass. Helt skönt.

Jag har gett upp hoppet att benet skall bli bra inom kort. Men jag har inte gett upp hoppet av att jag skall löpa fort då det gäller. Det skall jag. Detta sparar mina ben. Det gör bra för mina ben att hålla 1-2veckors löppaus. Jag sprang ju faktist igår. Men jag menar, att jag håller paus från 120-130 km veckor.

Det viktiga är nu, att benet blir bra. Förr eller senare. Nu borde jag försöka njuta av att jag hade en lyckad och EFFEKTIV tränining och att benet känns bra.

Imorgon blir det igen en löpträning. Hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas det skulle kännas normalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar