Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 16 juni 2011

Happy day!

Idag började dagen rätt bra. Jag vaknade kring kl 7.00 hos mamma på Petersgatan i Helsingfors. Mamma såg så fräsch ut i sin lime-färgade silkesklänning och solbrända hud. Tur att jag har bra gener! haha. Efter en kopp kaffe åkte jag iväg till Esbovikens simhall. Där märkte jag att simhallen var reserverad för tävlingssimmare. Men som tur kom min gamla tränare emot och sa att jag kan bra hoppa i bassängen. Så snällt! Det var det roligaste simpasset på länge! Där bland mina gamla träningskompisar och en del nya och förstås mina gamla tränare. Alltså hur bra kan en återhämtade 1h:s simning bli? En egen 50m bana och gamla träningskompisar runt omkring.

Den andra goda nyheten är att läkaren ringde och sa att jag bara har en kramp i vaden, inget annat! HURRAAAAAA!!!! Snart skall jag på LPG-behandling och sedan lunch med pappa och sedan igen på en annan behandling och därefter och träna. Det här är en verkligen bra dag. Eftermiddagens träning kommer att vara väldigt tråkig... Men de är ok, för jag är tacksam att jag får överhuvudtaget träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar