Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 2 juni 2011

Gaijin

Nam. Det var gott! Pappa och jag var och äta alltså på Gaijin. Vi tog båda 10- rätters tasting menu, vilket visade sig vara väldigt bra. Anklever moussen och ribsen var våra favoriter. Lime- crémen som var till efterrätt tillsammans med Sake-blåbärs sorbé var också något otroligt.

Röda vinet jag drack hette Old Garden Mourvèdre 2008, Hewitson, Barossa Valley, Australia. Vinet passade mig perfekt för stunden. Jag ville just idag dricka något liknande. Jag har inte förut smakat på detta vin, men denna gång blev absolut inte den sista. Måste kolla Alkos listor... 


Restaurangvistelsen var väldigt angenäm. Den toppades av att Toni Björck kom gåendes från köket och kollade läget från bardisken. (I am a big fan of him!) Nästa restaurang besök blir nog till Farang! Det är ju hans "ykkösravintola."


Imorgon blir det drag- träning. Jippii! :) Jag var förresten med min gamla simkompis Peik idag på länk. Det var jättekul! Det kändes som om jag så honom senast igår, fastän det gått flera år. Det är roligt med sådana vänner. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar