Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 22 juni 2011

22.6.2011

Jag vet ingen annan vars humör går lika mycket upp och ner som mitt eget. Det är otroligt! Idag är det dock en bra dag. Gårdagen omvandlades till en helt ok dag, när Pappa kom till Hangö. Pappa är bäst.

Ja och förstås det fina med gårdagen var ju att jag kunde löpa smärtfritt. Benet känns idag också riktigt bra. Var och springa en lätt 10km morgonlänk. Det var otroligt skönt. Lite ovant, men jag tror det känns totalt normalt inom några veckor. Jag älskar att springa.

Ikväll kommer Lari till Finland. Hurra! Jag skall åka efter honom från flygfältet. Äntligen får jag göra lite morgonmål och såndant till honom. Jag älskat att laga mat och pyssla för någon som Lari. Han uppskattar det. Jag gjorde igår en Quische som jag skall ta med. Det blir lixom lite kvällsmat. Jag skulle allra hellst komma tillbaka till Hangö med honom, men knappast vill han komma hit då han endast är i Finland i några dagar. 

Jag kan inte fatta att jag skall tävla nästa tisdag i Solletuna Gp. Det blir intressant. Skönt att inte i allafall förvänta sig något. Borde typ löpa med normala skor och inte spikskor. Hahah. 

Nu skall jag på fotvård och därefter kolla lite i Hangös klädbutiker. Här finns ett otroligt urval. Kvalité före kvantitet är grejen här! :)

P.S Kimmo är den bästa tränaren. Jag har ringt till honom typ 5 ggr per dag gråtande, skrattande, skrikande etc. och ÄNDÅ har han messat och frågat att hur går det eller dylikt. Hur kan han verkligen orka med mig? Helt otroligt att han har så bra nerver. Det är få som kan hantera mig som han gör. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar