Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 8 juni 2011

8.6.2011

Hangö är underbart. Jag åkte igår till Hangö för att hälsa på Pappa och kolla in vad han har jobbat med de senaste 10 månaderna. Det blev helt otroligt snyggt! Alltså Hangös gamla brandstation har han omvandlat till Hangös 9 absolut snyggaste lägenheter. Hans föregående projekt blev nog nästan lika snyggt som detta, men tack vare brandhusets jugendstil och de höga rummen, vinner detta projekt "Hangös snygagste lägenheter a la Nina" :) Bra jobbat Pappa!

Nu borde han bara njuta av det han åstadkommit och vila lite förrän han börjar med nästa projekt. Bulevarden är ju redan på gång och dessutom har han "på lager" några hus och tomter i Hangö. Men jag tror hans arbetstagare och andra skall hålla ledigt, så detta betyder väl att han också måste ta det liiite lugnare i varje fall.

Hans vän Niklas var även i Hangö. Han, pappa, en annan vän till pappa, Merja och jag var sedan i Makasiini och äta. Urläckert! De kan nog sin sak. Vädret var helt fantastiskt, så vi kunde äta ute på en halvfull terass. För min del måste jag ta Skärgårdsbordet till förrätt och till huvudrätt deras lax. Fisk all the way! De andra matgästernas rätter såg och smakade också gott. Pappas leverportion var riktigt läcker. (smakade på alla komponenter) Vitlöksmoussen, var dock inte tillräckligt fluffig. Gaijins levermousse, är alltså ännu på plats nr. 1, fastän man inte riktigt kan i mitt tycke jämföra dessa pga. huvudingrediensen.

Niklas, pappas vän berättade lite om viner. Det är så trevligt med människor som kan om dessa. han valde ett riktigt gott vin till maten. Gewürztraminer hette druvan, sött och lätt tyckte jag. (jag som inte oftast gillar söta vita)
Jag skall absolut till Hangö så snabbt som möjligt. Det var så mysigt i Lyckebo.

Igår skrev jag Hanken Helsingfors- inträdesprovet. Haha, kunde typ inget... Tror jag i varje fall.

Nu skall jag på min förmiddagslänk! Solen skiner och benen mår bra! YES!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar