Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 3 november 2012

Bra dag

Idag var träningarna mycket sega, för jag var såååå trött, men så är det ibland. Smart var jag ändå och förkortade båda träningarna och sprang riktigt lugnt. Ingen skada skedd. Slutade i tid. För en gångs skull. Winning!

Annars har dagen varit lugn och bra. Det bästa var, att jag delade mina sorger och oro med min pappa och styvmamma. Jag känner mig typ 10kg lättare nu. Det var härligt att få vara 100% ärlig med dem. Nu är det tre människor i världen, som vet min situation. Det känns bättre nu. Mycket mycket bättre. Och dessutom är det fint att pappa och Elina, som är en del av min familj, vet nu så mycket mera. Vardagen blir lättare såhär. Jag behöver inte ha någon mask på mig, när jag är med dem.

Ha en fin fortsättning. Nu orkar jag med skolan och allt annat. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar