Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 4 november 2012

Älska livet

Denna dag har varit härlig! Gjorde en alldeles toppen backträning med en alldeles toppen brud Andrea. Hon och träningen gjorde mej på så otroligt gott humör. På nerjoggen möter jag dessutom på en massa bekanta, vilket endast gjorde förmiddagen ännu bättre. Väl hemma så fiksar jag mat, tar en lång dusch och sedan tar jag det bara lugnt. Så chill. Njuter bara av känslan som uppstår efter en hård  och lyckad träning.

Lite senare går jag ut med hunden och sedan går jag till min vän Frida. Härlig brud hon med. En av mina närmaste barndomsvänner. Från Frida kör jag till Meilans Unisport och kör en återhämtande träning. Den gick också bra och det var kul och träna. Passligt med folk på gymmet. Man fick göra i lugn och ro det man skulle, men ändå inte bara stirra in i de vita väggarna. Där mötte jag på Sebus kompis. En 1.5h återhämtande träning är ju kanske inte den mest spännande, så sällskap gör susen. :D

Backträningen kändes så jäklit bra idag, så inget stör mig nu. Imorgon skall jag på länk med Alli och därefter tänker jag räkna matematik ända tills jag går och lägger mig. Jag väntar till och med på morgon dagen. :D

Mitt liv, som ni märker, en människo- berg-och-dalbana. Inget är stabilt i mitt huvud. Därför försöker jag göra berg-och dalbanan lite flakare, genom rutiner och matvanor. Det är mitt skydd. Genom dessa, känner jag att det är jag som kontrollerar mitt liv och då känner jag mig trygg. Jag skapar min egen trygghet genom kontroll.

Kontroll är något jag har ett "love-hate-relationship" med, men det tar vi en annan gång. Nu älskar jag bara det att jag kontrollerar mig själv med allt jag gör till 100%. Det är jag som bestämmer och nu känns det bra så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar