Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 5 juli 2012

Pohjola Games

Idag skall jag löpa 5000m. Jag har ingen aning hur det kommer att gå. Mina känslor är motstridiga. Mina tider i mina föregående lopp är lika så. Rekord på 800m och 1500m, men DNF på 10 000m nr 1 och på 10 000m nr 2 blev tiden 3minuter från mitt PB. 5000m är ju mera som ett 10 000m lopp än ett 1500m:s lopp, så rädd är jag nog. Eller jag var rädd...

Nu sätter jag alla mina misslyckanden bakom mig och fokuserar på det jag lyckas med. Jag MÅSTE inte lyckas idag, jag önskar bara att jag skulle springa bra. Jag känner mig rätt så bra nu, men inte perfekt. Nu talar jag om min löpkänsla.

Jag vågar inte skriva mera, för det känns som om det ger mig otur. Jag hör av mig idag senare ikväll.

Loppet är kl 19.15. Jag önskar jag skulle ha min "lucky-charm" med mej. Haha.

Bis bald!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar