Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 18 juli 2012

Mycket har hänt

Det trevligaste av allting är att min hårda träning gick som planerat. Jag är super tacksam till Olli. Han drog mina 1000m:s drag i den planerade farten, vilket orsakade en perfekt träning. På sistone har jag börjat alla mina hårda träningar för hårt. Dumt huvud, så får kroppen lida. Eller hur man nu säger...

Olli har även börjat ta hand om mina ben och huvud. Fina saker. Med tiden tror jag att allting kommer att bli bra igen. Även om jag inte nu är i skick, blev jag vald till Nordic- Baltic mästerskapen som hålls nu på veckoslutet i Norge. Det gav en liten motivations kick till mig att hållas hälsosam och att inte börja träna över. Tack för det! Jag skall ge mitt allra bästa! Igår sprang jag en 25km:s länk och en annan träning, så mina två tyngsta träningar är nu gjorda för veckan. Nu kan jag börja sikta på 5000m:s tävlingen som är på söndag. Jag är inte i samma skick som förra sommaren, men SB siktar jag på ändå!

Ha en fin kväll! 


P.S.

HJK-KR, 7-0. Det var fint jobbat! Gårdagen var nog riktigt lyckad! Tack till länken, matchen, mamma, Sebu och hans familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar