Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


måndag 23 juli 2012

Sommaren fortsätter...

Gårdagens 25km flöt på som smort. Medelfarten höll jag vid 5.35 och medelpulsen var 136. Sebu cyklade med mig nästan hela länken. Det var underbart. Efter länken hade vi inte så mycket tid kvar, förrän jag skulle kasta honom till flygfältet.

HJK har idag den andra matchen mot KR Reykjavik på Island. Vinsten är rätt så säker, med tanke på att de vann 7-0 förra gången. Men man får ju inte underskatta dem och Islands vind :P Hihi. Jag minns så väl, då jag sprang 10 000m på de Nordiska mästerskapen på Island... Jessus! Jag har säkert aldrig varit med om en så stark vind. Men brons fick jag ändå.

Gårdagen var nog riktigt lyckad. Jag träffade min kära syster och hennes kompis från London på Café Regatta. Förutom det gjorde jag en till träning, var på massage och sedan hade vi "sleep- over" med Isabella. Det var hur mysigt som helst! Nu skall jag på länk och sedan åker vi till Hangö. 

Här är lite bilder från min vardag.


Sebu och jag på Origo, Hangö. 

Mina babyn+ Tiger Balsam!

HJK-KR Reykjavik med mami

7-0!

Nordic- Baltic Championships, Jessheim, Norge

Sleep- over med syrran! Pizza, jordisar, rödvin och mycket mera... Men det bästa, syrran e här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar