Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 7 juli 2012

Nya vindar

Bara så ni vet. Jag vet varför jag är i det skicket jag är. Jag har nu accepterat det. Jag tänker inte panikera eller vara deppig hela sommaren. Jag tänker nu börja göra smarta val. Jag älskar och träna och jag älskar att lyckas, men vad jag lär mig bäst av är mina misstag. Jag har nu misslyckas med min träning på många olika sätt, men den största orsaken är att jag har tränat i ett allt för trött tillstånd alltför länge. Jag hat byggt upp min grundkondition i många många månader och tränat fast vad, men nu är det dags för mig att våga göra saker annorlunda. Jag tänker inte mera göra som alla andra, utan gå min egen väg. Jag känner min kropp bäst och nu är det den bästa tiden för mig att lyssna på den.

När jag väl kommer över det här kommer jag smartare och starkare tillbaka än någonsin. Ni skall inte förvänta er att jag är i skick denna sommar. Kanske i höst eller nästa sommar, men det spelar ingen roll nu om jag inte löper rekord i sommar. Det är större saker jag satsar på och för att nå dem, måste jag lugna ner mig. Det är ett faktum och genom detta grymma bakslag tror jag att jag verkligen förstår vad jag måst göra.

Det här blir en lång väg att gå, men jag är beredd.



Btw. Lycka till HJK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar