Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


torsdag 19 juli 2012

Den bästa dagen på länge

Morgonen startade perfekt. Jag vaknade 8.15, drack en kopp kaffe och ett glas vatten. Därefter började tejpandet av fötterna. En timme senare förde Sebu mig till Djurgårdens friidrottsplan, där jag hade bestämt en löpträff med Mikaela. Vi sprang en lugn 18.5km:s länk tillsammans.
Länken var perfekt på alla sätt. Jag kunde inte ha gjort den länken alls något bättre. Träningens höjdare var ju farten, sällskapet och vädret. Direkt efter länken sprang (500m) jag till simstadion, där Sebu och jag vattenlöpte i 20min. Efter det njöt vi av solen och varandras sällskap.

Den goda dagen fortsatte med en mysig fika stund med Barcelona- bruden Johanna. Hon är nu på visit i Finland, så vi passade på att ses. Hon är ju trots allt en av mina bästa vänner.

Den återhämtande dagen prickades med en ca 2 timmars lätt massage av Olli. Benen börjar faktist öppnas så småningom. Mycket positivt. Kroppen tackar och själen tackar av dessa underbara människor. Utan vänner och fina människor skulle man nog inte klara sig. Jag känner mig stabilare och starkare än på länge. Tacket går till dessa personer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar