Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 27 juni 2012

Sömnen är bortblåst.

27.6

Jag har sovit mycket dåligt under den senaste tiden. Vet inte varför. Tråkigt är det ju, men jag klarar jag mig väl.

Pappa har gjort bra affärer. Grattis pappa! Jag är stolt över dig. Börjar nog bli Hangö-sugen snart. Jag vill se vad pappa pysslar med där borta.

Pga av förra nattens extremt dåliga nattsömn, tänkte jag ta morgondagens vilodag idag och flytta sedan dagens träning till morgondagen. Så gick det inte, tack vare Sebu. Jag sprang en 21km accelererande länk i Sebus cykelsällskap. Den skulle vara lugn, men jag tog i slutet en litet raskare takt (4.24,4.11,3.58). Det kändes som en bra grej, förutom att vaden bråkade. Nästa hårda är först på lördag, så det kändes rätt att göra något lite raskare idag. Nu kan jag ha två riktigt lugna dagar före 10km tävlingen. Bra så. Det var bra att känna efter vaden i längre prestationer. Det är ju just vid de längre sträckorna den börjar domna. Om den kommer att vara sånhän, måste jag gå på operation för att putsa vaden. Det skulle jag nog göra efter säsongen.

Förutom den sköna förmiddagen med matlagning, brödbakning, många gossip girl avsnitt, gjorde jag inget. Mådde bara bra och njöt. Jag hade ju tänkt att jag skulle ta vila, men gjorde min länk.

28.6

Lätt dag.
Dagens program: en träning, EM-tävling, vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar