Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 3 juni 2012

Kahden viikon yhteenveto

Viimeiset kaksi viikkoa ovat olleet hyvin haastavia. Päätin itse PM-kympin jälkeen, että nyt minun on pakko pitää kevyt jakso. Vatsakramppi ja raskaat jalat Tanskassa, ei ollut mitä olin odottanut siitä kilpailusta. Minun tavoite siellä oli juosta alle 35.30. Tavoite jäi ja sen sijaan huono olo valtasti minun kehoni. Heti kun päätin, että nyt minä aion levätä helpotuin. Minä todella tarvitsin lepoa. SM-maasto viikolla, minun olisi pitänyt vähentää määrää ja levätä, mutta en malttanut. Kilpailun 5 sija ja irtiottokyvyttömyys oli sen tulos. Hienoa. En edes ollut surullinen vain pettynyt itseeni ja omaan tyhmyyteeni. Siitä yritin sitten levätä vielä enemmän. Ei sekään rittänyt. Menin hyvällä fiilikesällä Tanskaan, mutta kaipa puolen vuoden kovasta harjoitukseta ei ihan palaudu sillä, että pitää hieman lepoa. Eli minä otin sitten oikein kevyen viikon tuon jälkeen. 3 lepopäivää, yksi 4km kiihtyvä jossa 4.12 oli kovin km, yksi 13km vauhitleikittely (3-4km maximissaan reippaampaa juoksua lyhyissä pätkissä, ja kilometrejä yhteensä 56.5km. Sairastuin tuona viikkona. (onneksi) Muuten olisin mennyt juoksemaan Naisten kympin. Se olisi ollut typerintä ikinä. Kiitos hyvien ihmisten, tajusin jättää sen väliin. Tosin vasta alkuverkassa, mutta kuitenkin.

Flunssa jatkui sitkeästi, mutta muuten tuntemukset alkoivat olemaan ihan hyvät. Juoksin viime viikon alussa hyvin hitaita pitkiä lenkkejä. Keskiviikkona minun piti juosta ensimmäinen kova, mutta silloin huomasin, että minulla oli hieman lämpöä. 6km:n aamuverkka jäi päivän ainoaksi harjoitukseksi. Torstaina tein ensimmäisen kovan harjoituksen. Se oli hirveä. 3,2,1km, joka kuuluu minun lempiharjoituksiin, oli aivan järkyttävä. Sykkeet 200:ssa ja vauhti melko hidas. Hyi sanon minä.

Perjantain kevyt lenkki oli ihan ok ja lauantaina juoksin 2x3km+1km. Aloitin rauhallisesti, ja tuo harjoitus meni hyvin. Sykkeet pysyivät aisoissa ja vauhdit olivat ok. Juoksin hiekkatiellä, trikoot, tuulihousut, t-paita, pitkähihainen, takki, pipo ja hanskat päällä, tuulessa, normaaleilla lenkkareilla, niin juoksu pysyi rentona. Hyvä niin. Eilen juoksin kevyen kympin aamulla, joka oli matalasykkeisin ja nopeavauhtisin kevyt lenkki pitkään aikaan. Jätin sen lyhen, ettei kilometrit karkasi tällä viikolla käsistä. Illalla olin hotjoogassa. Se oli aivan mieletöntä. Sitä aion harjoittaa ainakin tämän kesän, juoksun tueksi. Viimeviikon saldo oli siis 1 kova harjoitus ja 1 reipas, kevyitä lenkkeijä, jumppaa, 1 hieronta ja kilpailuhalun paluu. Kilometrejä tuli 126km. Tänään juoksen rataharjoituksen. Kivaa! :)

Minä aloitan minun kilpailukauteni nyt uudestaan. Yksi huono SM-juoksu ja PM-keskeytys ei minua enää lannista. En aio asettaa mitään korkeita tavotteita kauden ensimmäiseille kilpailuille. Aion ensin nostaa itseluottamukseni takasin. Haen hyvän tuntuisia kilpailuja ja onnistumisia, se saa riittää kesäkuun tavoitteeksi. Sen jälkeen katson tilanteen uudestaan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar