Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 13 februari 2013

Viikon haaste


Viikon haaste on juosta ennätys aivan erilaisella valmistautumisella.

Viikon harjoitusohjelma ja ajatuksia sen ympärillä:

Ma: suuniteltu LEPO, mutta huono olo. Ehkä la:n kisa painaa vielä...?

Ti : 4km kevyt,  sairastuminen, väsymys, kisaväsymys, stressi, jokin muu? Lopetan lenkin etuajassa ja jätän iltatreenin väliin.

Ke:7km kevyt verkka+ 10 min keskivartalo, okei. näin paljon ei saisi pyöryttää kevyellä aamuverkalla. miksi jalat ovat näin raskaat? en kai minä ole lihonut? olenko levännyt liikaa? olenko kipeä? 

Ainoa järkevä vastaus on, että olen kipeä. Nuhainen ja uupunut olo ovat minun ainoat todisteet sairastumisesta sekä tänään illalla huomasin pientä lämpöä. Nyt päätettiin Kirsin kanssa, että lepään kunnes tunnen itseni 100% terveeksi. 

Loppuviikosta tulee mielenkiintoinen. Otan päivän kerrallaan ja toivon koko sydämeni pohajasta, että olen kunnossa sunnuntaina. Minä olen rakentanut kuntoani syyskuusta lähtien. Jos pidän yhden kevyen viikon, minun kuntoni ei romahda. Minun kehoni pitää vain olla terve. Jos kehoni ei ole terve lauantaina, en juokse sunnuntaina. Jos on, juoksen ennätyksen sunnuntaina. Pitäkää minulle peukkuja! :)

To: ?
Pe: ?
La?
Su: SM-hallit, 3000m.

Yleensä kilpailuviikkona juoksen n. 90-120km. Siihen kuuluu yksi kova harjoitus, toinen kilpailua valmistava harjoitus ja sitten loppuviikossa on kilpailu. Tämän lisäksi teen kevyttä jumppaa ja liikkuvuutta. Näillä eväillä olen juossut hyviä ja huonoja kisoja. 

Tämänkaltaista valmistautumista en ole ikinä tehnyt, joten saa nähdä mitä tästä tulee. Minä uskon vahvasti, että pystyn juoksemaan kovaa sunnuntaina. 

Minun tavoite on juosta ennätys. Mikään muu tulos ei ole hyväksyttävä. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar