Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 5 mars 2011

paris


4.3.2011

Ah, såå skönt att vara här! Verkligen! Det är varmt och soligt och vårigt. Dagen har varit rätt lång, eftersom jag vaknade 5.20. men annars har det varit riktigt najs J

Lite lunch på, shopping och allmänt hängande med pappa, Isabella och Fanny.  Jag var på länk på eftermiddagen. Den var den roligaste på länge. Jag älskar parken som finns här nära Pigalle! Rutten är kort, ca 1km, men riktigt skön eftersom, där finns alltid andra löpare och människor. Parisarna är nog lite galna! Dom löper med typ shorts och t-shirt, när jag drar med wind- stopper trikåer och rock... haha!

Vi var nu på kvällen och äta i en fransk restaurang.  Gåslever paté till förrätt och till huvudrätt tonfisk biff med morots- och potatispuré. Patén klickade underligt nog inte. Hade förväntat mig mera. Det var tråkigt, men tonfisken med puréerna och wasabi- balsamico såsen kronade kvällen! Dessutom drack vi ett rätt gott vin. Lätt och ”sällskapligt”. Passade bra med tonfisken, men patén skulle ha krävt något starkare. Jag gillar förresten kraftiga, mustiga viner, men lång eftersmak. Jag talar ju nu förstås om rödvin! J 
I fortsättningen då ja talar om viner, berättar jag alltid min egen åsikt. Jag har blivit lärd av två smarta män (min pappa och Laris pappa), att det är ens eget smaksinne som bestämmer vad som är ett gott vin eller ej. Om dom säger så, så kör jag med det.

Nu går jag o tuti, så att jag orkar träna imorgon! Jee! Parken here I come! Imorgon blir de morgon träning och eftermiddagsträning. Kul! Och sen blir det allt möjligt annat smott och gott! Raklette, fashion expedition etc… isabella life!

Nati nati

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar