Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 8 mars 2011

GRATTIS ISABELLA på födelsedagen och glad kvinnodag! :)

Grattis kära syster på födelsedagen! Hon fyllde idag 23 år. Isabella studerar design i en väldigt respekterad skola i Paris och hon har dessutom klarat sig väl. Isabella är en utåtriktad och ambitiös brud, som vet vad hon vill. I varje fall vill hon ge en sådan bild till omvärlden.

Hon och jag är lika, vi har hittat vår livspassion i en ung ålder. Hennes är mode och kläder, min sport. Våra passioner har följt oss i alla våra livsskeden. Då inte livet gott som planerat och man är känslomässigt sönder, har vi alltid haft något bekant. Vår passion, vår utväg från vardagen, vår säkerhet, som vi själva kan kontrollera och ingen kan ta den bort från oss.  När det inte finns ord att förklara hur man känner eller sätt att visa hur man mår, kan man alltid fly bort för en stund i den egna världen.

I den världen finns många olika alternativ. Man kan bara glömma sina problem för en stund eller sedan kan man gå igenom problemen eller göra något helt annat, så att man får en känsla att man lyckats med något här i livet. Det brukar jag göra. Jag älskar då ja får pressa mig fysiskt, jag älskar att springa långt, jag älskar känslan efter en hård eller lång träning. Men jag älskar min syster mera. Hon har tagit hand om mig, då min mamma for. Isabella är en klok storasyster. Saker som jag inte gillat hos henne, har varit saker som jag inte bara har varit tillräckligt mogen att uppskatta. Nu uppskattar jag dom, men nu finns förstås andra saker som jag blir störd på. När jag mognar till, så kommer jag troligtvis att uppskatta dom.

Förstås reflekterar vårt förflutna i hennes och mitt liv. Det finns saker som vi måste bara växa ur. Saker som jag och hon hatar i oss, men det tar tid att riva loss dom från våra själar. Eller sedan bara önska att vi ät likt ormar som byter skin. Att vi bara skall vänta, så att den lossar av sig själv.

Utan isabella skulle jag inte vara den jag är. Jag respekterar henne och ser upp till henne. Isabella, du behöver inte mera vara orolig för mig. Jag har lärt mig av mina misstag och jag vill aldrig mera gå så djupt i hålet.

Jag hatar dig när du känner mig så väl, men just därför älskar jag dig så mycket. Tack att du finns, och jag kommer aldrig lämna dig. Du och jag kära syster, du och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar