Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 16 mars 2011

Onsdag

Hejsan!

Morgonträningen var toppen, sprang den med Ninna. Kvällsträningen var toppen, sprang den med Toni. Vasa är toppen. Tänk vad kul när jag får träna med olika människor, olika träningar och på olika tider.

Kvällsträningen gick nästan perfekt. Jag drog 3, 2 och 1km drag. Farten ökade mot slutet, benen kändes lätta och bra. :) Jag är såå taggad inför lördagens aktia cup. Ingen stress, ingen panik. Jag far bara och löper ett bra lopp. Under 40min skulle dock vara trevligt, men om de inte går, så går det inte. Känslan i benen är det viktigaste.

Toni tränar till Helsinki City Marathon 2011. Han tränar en hel del med mej, vilket är jättekul! Han körde också hårt idag, men han drog 3+ 2'1km drag. Helt otroligt att han löper så bra, fast han inte har tränat löpning så länge! Hans teknik är bra, och jag tror han kommer att löpa en bra tid, om hans förberedelser lyckas. Hhan är väldigt medveten om kosten, träningen och vilan, men 42.5km är en lång väg, där kroppen kan plötsligt säga emot. Jag hoppas verkligen att allt skulle gå som smort för honom på HCM. Det skulle vara kul att all den träning vi nu gör skulle bära frukt!

Nu skall jag njuta av den lediga kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar