Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 9 mars 2013

Pajulahti

Har haft ganska fullt upp på senaste tiden. Men lite update...

Jag är nu på ett veckoslutsläger i Pajulahti. Lägret har varit toppen och det återstår ännu två träningar förrän vi åker hem. Det enda negativa är att det är tentvecka nästa vecka och jag har inte haft någon möjlighet att läsa. Jag hoppas verkligen att jag skulle ha tid ikväll... Annars ser det illa ut.

Idag skall vi springa en 3km uppvärmning+ 6km hårt+ 3km nerjogg. Dagens andra pass är en lätt 8km+jumppa. Jag förundrar mig lite över de hårda träningen, eftersom det är typ -19 här... Hoppas vi får springa inne.

Vi hörs. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar