Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 2 mars 2013

Dagens pass

Förmiddagens träning var skoj. Jag började strax före klockan 12 med en 3km uppvärmning. Därefter sprang jag en rask 8km med en medelfart på kanske 4.15..? Steget kändes bra, fast jag sprang på is utan nabbar och dessutom måste jag akta mig för alla promenerande människor. Förut skulle jag har blivit fly förbannad, men eftersom steget var bra, var allt okei. Efter den hårdare biten joggade jag ännu lätt 3.5km. Under träningen känner man sig i livets form. I den där farten får man bara njuta av att springa med ett bra steg. Fast passen inte känns så tunga, är man ändå ganska slut efter dem. Som tur hade jag lagat mat färdigt, eftersom jag var vrål hungrig när jag kom hem. Om man kör max pass, mår man ju så dåligt att man inte ens vill äta, men träningar som dessa ökar bara på hungern. Efter träningen har jag nog inte gjort något, men det behöver ja inte heller.

Ikväll har jag en lätt 6km och före de skall jag träffa mina kära brudar. Det här är en bra dag. 



Än så är det vinter! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar