Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 24 mars 2013

Kohta on kesä!!


Aika on rientänyt hullun lailla. En ole juurikaan bloggaillut, mutta se johtuu vain kiireestä ja koulustressistä. Olen kuitenkin harjoitellut tällä Suomessa niin paljon mikä on järjellisesti mahdollista. En ole juossut mitään ylipitkiä harjoituksia, enkä ole tehnyt mitään muutakaan yli.

Kevään harjoittelu on ollut todella erilaista viime vuoteen verrattuna. En ole juossut määrällisesti paljon, mutta harjoitusohjelmassani on hyvin monipuolisia harjoituksia. Säännöllinen nopeuskestävyys harjoittelu on ehkä suurin ero viime vuodesta. Kaikki eri harjoituskomponentit tekevät kokonaisuudesta erittäin tehokkaan ja sopivan rankan. Olen saanut juosta hyvin mielenkiintoisia kombinaatioharjoituksia sekä olen myös juossut paljon enemmän eri vauhteja. Se tekee harjoittelusta mielenkiintoisempaa ja kontrolloidumpaa. Välillä kovien päivien jälkeen olen aivan rätti, mutta sitten luvassa onkin luonnollisesti kevyttä. Nyt olen oppinut pitämään kevyet kevyinä ja sen opin tulos on, etten ikinä aloita kovaa harjoitusta väsyneenä. Se on hienoa. Haha.  

Olen oppinut juoksusta aivan mielettömän paljon, ja nyt tiedän eri harjoituksien tavoitteet ja syyt. Se tuntuu turvalliselta, kun tiedän tarkkaan, miksi teen niitä kyseisiä harjoituksia. Harvoin tiedän mitä juoksen tulevaisuudessa. Saan yleensä 10 päivää kerrallaan, mutta se riittää. Luotan Kirsin tekemiseen ja rytmitykseen. Nyt minulla on edessä kolme kovaa harjoitusviikkoa ja sitten kevennetään SM-maantie viikolle. Viime vuonna tein nämä 3viikkoa Portugalin lämmössä, hyvässä seurassa. Tänä vuonna teen suurimman osan harjoituksista yksin, mutta tänä vuonna minulla on Sebu ja perheeni tukenani sekä kotietu. Omat arkirytmit+ koulu, mutta viimeiselle jaksolle olen vähentänyt koulua. Nyt minulla on vain kolme kurssia, mutta tämän lisäksi teen työharjoittelua, joka on hyvin aikaa vievä. Onneksi tehtävät voi  kuitenkin tehdä kotisohvalta.

Seuraavat kolme viikkoa keskityn laadukkaaseen harjoitteluun, ruokaan ja riittävään lepoon. Aion karsia kaiken turhan pois. Nyt kesä on jo ovella, ja minä haluan päästä vielä parempaan kuntoon. Tästä kesästä tulee hyvä. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar