Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 26 oktober 2012

Tentveckan över

Det har varit en mycket tung vecka. Jag kom hem från London på måndag natt rakt in på min tentvecka. I London lyckades jag ändå göra ett skolprojekt, träna, umgås med familjen, shoppa, äta gott, turista och mycket annat.

Det var härligt att besöka min käraste syster Isabella tillsammans med min pappa. Resan kunde inte ha gott bättre. Isabella bor på ett super läge, med en massa intressanta människor, restauranger och andra (organiska) ställen. Hon passar in dit perfekt med de andra ambitiösa och intressanta modemänniskorna. Pappa hade också en massa att kolla på. London är ju en riktig skattekista, då man snackar lägenheter. Där finns massor otroligt fina och gamla hus som är helt övergivna. Dessa hus är liksom drömmen för sådana som pappa. Stora projekt.

Min dröm var parkerna i London. Jag kunde springa mitt i London 15km:s länkar på sand eller gräs. Otroligt. Det var super! Benen mådde bra och dessutom var det otroligt angenämt med så mycket andra löpare.

En annan nämnvärd sak från London var musikalen vi var och kolla på, Les Miserables. WOW! Jag, Isabella, kvinnan brevid oss och gamla mannen framför oss grät. Den rörde oss alla. Mer behöver man inte säga. Eller jo, 3h tog den och jag var inte uttråkad.

Efter London var det träning och tentläsning på schemat. Tyvärr blev det mycket litet tid till något annat. Nu idag efter sista tenten och hårda träningen fick jag pusta ut. Då var kl. 21.00. Förstås krånglade snön och de hala vägarna till min träning, men jag lyckades dra träningen rätt. Inte alls för hårt, fastän jag hade haft lust att springa 10km på fullt idag. Springa så hårt jag orkar. Springa iväg från allting och alla. Springa tills jag är så utmattad att jag inte mera märker min rädsla inom mig.

Jag sprang kontrollerat. Jag tänker inte springa med känslor mera. Resultatet såg ni förra sommaren. Nästa sommar springer jag hårt som fan.

Imorgon åker jag på min första fotbollsfan-resa till Jyväskylä, där HJK spelar sin sista match denna säsong. Målet är guld. Det skall dom få! :)

Jag hatar när det är kallt. Jag vet inte hur jag kommer att klara mig imorgon 1.5h ute utan att röra på mig. Jag har med mig MASSOR med kläder, filtar, mössor, etc...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar