Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


söndag 19 augusti 2012

Tack

Efter många om och men, tänker jag trots alla motgångar springa 10 000m i Kaleva Spelen. Den här gången tänker jag inte ta någon press. Jag tänker fara dit och springa, njuta av det jag gör. Det spelar ingen roll, om toppen varvar mig eller att jag springer en dålig tid. Jag vill bara få tävlingsglädjen tillbaka. Jag strävar till samma fiilis, som jag hade på fredagens hårda träning. Det här blir kul! :)

I morgon gör jag exakt samma förberedande träning, som jag gjorde före mitt rekord lopp i Ostrava. Annars är det lugna puckar för mig nästa vecka.

Ett special tack går nog till min tränare Kimmo och Sebu, som inte slutade tro på mig, även om mina prestationer inte varit något vidare denna sommar. Min pappa har igen tänkt förnuftigt och realistiskt, med tanke på min inflammerade fot. Det har varit mycket bra det också. Pricken på i:et var nog mitt träningssällskap idag. Jag fick den äran att få springa min morgon länk med Alexander Stubb. Han är tillsammans med min pappa, en av mina största förebilder. Han uppmuntrade och motiverade mig att fortsätta och dessutom sträva efter att springa med glädje. Det tänker jag göra.

Tack kära människor för stödet!


6 kommentarer:

  1. Hyvähyvä, aina parempi mahdollisuus saada aikaiseksi kunnon kilpailu, kun on paljon jengiä lähtöviivalla :)

    SvaraRadera
  2. Hyvä pointti! :) Jos nyt positiivisiä asioita haetaan, niin varmasti fiiliskin on hieman parempi Lahdessa, kun jossain maanataikisassa. Hihih!

    SvaraRadera
  3. Samaten. Asenneongelmaisuudesta sain viimeksi sunnuntaina palautetta valmistavan harjoituksen yhteydessä. Mutta kun ei vaan löytynyt... Täytynee vain luottaa siihen, että oikea fiilis löytyy sitten kun sitä tarvitaan. Hyvä juoksuseura ja "ison kisan" puitteet toivon mukaan auttavat. :)

    SvaraRadera
  4. Lycka till i Lahtis! Roligt att du bloggar, hittade bloggen först nu. Du skall se att allt blir bra ännu med skadorna, du är ännu så ung :)

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket! Kiitoksia! :) Olet oikeassa! Nyt vaan niin positiivisin ja tsemppimielellä kohti tulevia kisoja, niin hyvä tulee! :)

    SvaraRadera