Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


tisdag 14 maj 2013

SM- Maastot


Kun heräsin kisa-aamuna, flunssani oli mennyt pahempaan suuntaan. Nenä oli tukossa ja aamulenkki menin sumuisessa olossa. 4km:n kohdalla päätin, että tämä saa riittää. Vedin parin avaria joka helpotti hieman jalkoja, mutta pää oli aivan tukossa. Hieman kauhistutti tuo aamun olo, mutta halusin kisata enkä etsiä syitä miksi en voisi kisata.

Aamulla totesin Sebulle, että minulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko olen kipeä tai terve. Päätimme, että tänään olen terve. Niin minä sitten ignoreerasin koko homman. Otin Buranan, söin aamupalaa ja aloin keskittymään kisaan.

Sain luotua melko itsevarman olon ennen kisaa. Kisajärjestelyt olivat täydelliset minun silmissä. Koko homma toimi ja kun noin hyvät ovat järjestelyt, fiilis nousee entistä enemmän. Iso kiitos siitä! Reitti sopi myös minulle. 3x2km:n pätkä. Pari lyhyttä mäkeä joka kierrosta kohden, joten se sopi oikein hyvin. Jos maastojuoksut olisivat aina tuollaisia, voisin jopa tykätä siitä. Sunnuntain kisa oli hauska ja oli ihanaa nähdä kaikki juoksuystävät!

Harmittelen tosin Suvin puolesta. Hänen olisi pitänyt saada juosta. Se on niin väärin, että jalka murtuu päivää ennen kisaa jossain verryttelyssä. Miten voi olla niin huono tuuri? Isot tsempit Suville!

Mielestäni kisa onnistui hyvin. 7 sija kovassa kilpailussa. Minun tavoitteeni oli päästä 10 parhaan joukkoon, joten olen erittäin tyytyväinen tästä. Mutta tärkein asia, mikä jäi käteen oli se fiilis. Sain hivenen juoksu- itseluottamusta takasin. Tuntemus haluaa kasvaa ja se tarvitsee lisää kisoja. Nyt arvostan taas omaa tekemistäni enemmän. Valitettavasti kehoni antoi sitten kisan jälkeen periksi. Sunnuntain iltana oli jo erittäin heikko olo ja maanantaina oli kunnon räkätauti. Lenkit vaihtui lepoon. Tiistaina oli sama homma. Tänään lenkille lähtö, tuntuu jo melkein mahdolliselta. Ajattelin, että voisin lähteä hieman verryttelemään ja tunnustelemaan.

Haluaisin niin juosta nyt koko ajan, mutta nyt pitää olla maltillinen. Ensi viikonloppuna on 5000m joten siihen mennessä haluan olla 100% kunnossa. Kisaintoni on takaisin! JIPPII!!

1 kommentar:

  1. Suvin vastoinkäymiset eivät näytä tosiaan loppuvan. Ehti jo päästä hyvään juoksuvireeseen ja nyt koetellaan taas. Mutta hän on sitkeä ja toivuttuaan varmasti taas mukana kärkikahinoissa :)
    Missä juokset ensi vkl:na vitosen?

    SvaraRadera