Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


onsdag 15 maj 2013

Juoksujuttuja


Nyt alkaa keho taas tuntumaan omalta. Tässä on mennyt noin kuukauden verran jossain oudossa huurussa, mutta nyt se alkaa helpottaa. Herään vain kerran yössä, mutta saan kuitenkin nukuttua vähintään 7 tuntia yössä. Nuo aiemmat kolmen tunnin yöunet eivät riittäneet alkuunkaan ja se sekoitti muutenkin koko päivä järjestelmän. Näin on selvästi mukavampaa elää.

Olen muutenkin taas päässyt terveiden kirjoille. 4-5päivää kestänyt flunssa kiristyi SM-maastojen jälkeen, mutta onneksi se lähti pois kahdella lepopäivällä. Eiliset treenit tuntuivat melko hyviltä, mutta kyllä minä pelkäsin, että keho ei vielä olisi ollut valmis 16km:n juoksuille. Pienellä riskillä mentiin, mutta tänään olo on onneksi normaali. 

Kohta menen ulkoilemaan ja illalla on luvassa 2x10x200m. Odotan innolla jo tuota kovaa treeniä. Kirsi on mukana katsomassa ja sitä paitsi minulla on juoksuseuraa Kirsin toisesta valmennettavasta. Kovan treenin taustahommat eivät tuosta paremmaksi voi muuttua. Ennen sitä, juoksen kuitenkin nyt aamulla 7-8km kevyen verryttelyn. Siitä aion nauttia täysin siemauksin. Plantaari ei vaivaa eikä minulla ole missään mitään kipua. Se on hieno tunne.

1.5 viikon päästä avaan ratakauden! Niin ihanaa päästä radalle! Aloitan  raastomatkalla, 5000m. Se on mielestäni ehkä rankin matka, jota voi juosta. Joten tässä on nyt 1.5 viikkoa aikaa päästä oikeaan mielentilaan. Tästä päivästä lähtien, en enää ajattele, etten pystyisi tai jaksaisi. Minä pystyn ja minä jaksan. Ei kukaan voi juosta tai tehdä tuloksia, jos usko itseensä on nollassa. Hyväksyn tämän hetken kuntoni ja aion nauttia siitä, että saan treenata ja kilpailla. Olen harjoitellut niin hyvin mitä olen pystynyt. Tosin jotkut treenit ovat menneet liian kovaa, mutta muuten olen ollut aika täsmällinen. Olen ollut kaksi kertaa kipeä joulukuun ja toukokuun välissä. Molemmilla kerroilla, tervehdyin parilla lepopäivällä. Heikkouteni treenikaudella on ollut vähäinen uni ja vaikeudet ruoan kanssa. Ne ovat minun suurin haasteeni, mutta tunnelin päässä on nyt valoa. Unen laatuni ja määräni ovat nyt toivottavasti parantuneet luonnollisin keinoin pysyvästi ja se auttaa suuresti myös ruokarytmiäni. Minä en aio hätiköidä näiden asioiden kanssa. Minä yritän nyt saada koko homman toimimaan pysyvästi. 

Kesä on aivan ovella, mutta nyt todellakin tuntuu, että tästä tulee hyvä kesä. Usko on ollut kateissa liian kauan, mutta nyt kun olen löytänyt sen en aio menettää sitä. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar