Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


lördag 29 december 2012

Löpning

Jag älskar att springa. Då jag springer, lever jag i nuet. Det är de bästa stunderna. Det känns att jag är i liv. Jag behöver inte fundera på framtiden eller på det förflutna, bara njuta. Springa.

Idag sprang jag 2x4x100m med Sebu. Det var den bästa träningen på länge. Det fina med korta drag är, att jag har inte råd att fundera ens en liten bråkdelssekund på något annat, eftersom tiden försämras direkt. Så är det ännu för mig, eftersom jag är ännu ovan med korta drag.

Jag har inte ännu känt samma flow-känsla, som jag får då jag springer långa drag. Känslan, när kroppen och själen är ett och allting flyter av sig själv.

Som sagt, jag älskar löpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar