Jag är en långdistanslöpare från Helsingfors. Mina huvudsträckor är 5000m och 10 000m och mitt mål är att vara med i de Olympiska spelen år 2016 i Rio de Janeiro. Där tänker jag springa fortare än någonsin förr. Vid sidan om löpning studerar jag på Hanken Svenska Handelshögskolan.


fredag 11 november 2011

11.11.11.11.11.11.11

Update.

SFI-läger med sömnbesvär, annars ett bra läger. Jag var väldigt associal, eftersom jag var så trött konstant. Veckoslutet därpå åkte jag på Junior EM läger till Pajulahti. Jag var där också trött, men jag såg fram emot Nordiska terräng mästerskap kvalen, eftersom jag inte hade några speciella mål med kvalen. Jag ville bara löpa en terrängtävling. Kvalen var på lördagen och jag hade en bra känsla med tanke på dem. Jag väntade på att få springa. Just före starten hade jag små känningar i högra vaden. Meddelade något smått till Kimmo, men tog inte känningarna på allvar, då jag är van med att det allting gör lite ont någonstans.

Vaden försträcktes och där började min nerförsbacke. Jag klarade inte av att vara stark. Det första jag tänkte var att nu tänker jag vila och glömma löpningen totalt för en vecka. Det gjorde jag.

Beställde biljetter till London till torsdagen. Åt och sov hur som hellst i en vecka. Jag hittade inte någon orsak att hålla några rutiner, då jag inte sprang. Allt eller inget. Det är så jag fungerar. Bra? Inte alls. Kontrollbart? Inte alls.

Mitt huvud klarade det i 8dagar. (jag räknar med terrängkvaldagen) Förra söndagen var jag så sönder. Hatade mig själv, men det är väl inget nytt. Jag tror ändå att det gjorde super bra för mig att köra en vecka så som jag gjorde. Det var super skönt att få leva på känsla. Inte behöva planera och försöka kompromissa med andra med tanke på träningstider och mattider. Inte behöva fundera på att när jag skall vila eller när jag gått för mycket. Det var så kul att få se min syster. Jag tror hon uppskattade att tiden med mig då jag inte hela tiden tänkte på springning.

London var najs. Veckan i helhelt var najs. :)

På måndag började jag träna igen. Tog tag i mitt normala liv igen. Träna, vila, äta, skola etc. Skönt. Jag saknade det verkligen. Nu är det fredag och jag mår bra. En rätt normal vecka bakom. Lite löpning, men mycket cross-training och cykling. Sovit rätt ok och ätit ganska bra också.

Veckans höjdpunkter har varit löpstunderna, vänner, familj och rutiner. Dessutom var jag igår på tv. Jag sätter linken här nedan.

Idag vaknade jag 10.30!!!! Whaat??? Jag vaknar aldrig den tiden. Men i varjefall. 11.00 morgonmål 13.00 träning sedan lunch, vila träning nr. 2. mat vila. Perfekt. Detta har jag saknat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar